atr

Overvejer du at arbejde for PAS-aviation/Regional?

FPU indkalder til en række medlemsmøder for kabinepersonale og piloter, der har søgt (eller overvejer at søge) job i PAS-aviation/Regional. Møderne er for medlemmer af FPU, og formålet er at drøfte vilkårene og organisering i forbindelse med den produktion som PAS-aviation/Regional skal udføre for SAS.

  • Mandag den 15/05  kl 9.30 i Billund.  Hos 3F Varde Billund, Kløvermarken 108, 7190 Billund
  • Onsdag den 17/05 kl 14.30 i København. Hos FPU, Søndermarksvejs 16, 2500 Valby (NB: Dette møde er kun for piloter, der er medlem af PAJ)
  • Onsdag den 17/05 kl 16.00 i København. Hos FPU, Søndermarksvejs 16, 2500 Valby

Du må meget gerne skrive til amj@flyvebranchen.dk, hvis du ønsker at deltage i et af møderne, så kan vi nemlig få styr på antallet af deltagere.

Mødet foregår hos

Møde

FPU nyhedsbrev

Modtag nyheder om dit fag, om FPU og om branchen.

Vi udsender nyhedsbreve ca. hver 2. måned.
Du kan til enhver tid afmelde dig igen.

Fakta om FPU

Flyvebranchens Personale Union (FPU) organiserer både piloter, kabinepersonale og AFIS operatør i hele Skandinavien og Grønland, og herudover vi den største organisation i Danmark der organiserer piloter.

FPU har eksisteret siden 1970. FPU ledes demokratisk af en valgt daglig ledelse med formand og næstformanden og en bestyrelse bestående af formændene fra de største medlemsafdelinger.

FPU er tilsluttet LO via Brancheorganisationen Luftfart og Jernbane. Herudover er vi medlem af DALPA, ECA, IFALPA, NTF, ETF og ITF.

FPU arbejder strategisk efter vores 4 bærende værdier:

  • Medlemmerne i centrum
  • Udvikling
  • Respekt
  • Åbenhed

En kommentar

  1. Michael Blichfeldt
    16. maj 2017 @ 10:40

    Hej FPU
    Jet tror ikke jeg er medlem hos jer pt, der skete noget misforståelse i efteråret, men jeg står stadig som medlem i PAJ fra Jettime, hvor jeg arbejder pt.
    Jeg overvejer et jobtilbud fra PAS, men der er flere ting i deres vilkår der trænger til “danske øjne” og som jeg mener bør ændres i en kommende overenskomst, f.eks.:
    Lav basis løn med høj sector betaling = du betaler selv for din sygdom, hvis uheldet er ude.
    Instruktør tillægget er lavere end tilsvarende daglig sector pay = firmaet får svært ved, at tiltrække intstruktører da man mister penge på, at varetage den rolle
    Ingen loss of license dækning
    Ingen pensions ordning
    Ferie med den lave basis løn, det bør sikres, at 121/2% af sector pay opspares særskilt til ferie tillæg.
    Ingen fridags mønster
    Og der er sikkert meget mere, at tage fat på.

    SAS bør tillægges et socialt ansvar ved valg af samarbejdspartner. Det er nu 3. gang i min karriere, at SAS’s tilgang til deres under leverandører medfører afvikling af min arbejdsplads. Sidste gang endte vi alle i Jettime og her blev forholdene efter et par år faktisk helt fine, men men men……..
    Jeg er dybt bekymret for sikkerheden her. I Jettime så man det nødvendigt, at ansætte alle der kunne stille med ATR rating blot for, at holde produktionen kørende. Dette medførte en del uheldige situationer, men heldigvis ingen uheld. Det har dog været tæt på. Når jeg nu ser en ny operatør der helt uden erfaring med fly typen, uden erfaring med operationer i vest Europa, tilbyder jobs på de vilkår der er udlagt pt, så bliver jeg betænkelig. Får man de rette folk til jobbet? Skal man bare fylde sæderne? Er SAS virkelig ligeglade med vilkår, erfaring og dermed sikkerhed?

    Jeg håber på, at FPU vil fortsætte presset på PAS/Regional, gerne inddrage SAS som partner og få en overenskomst der minder om den vi har i Jettime idag.

    Med venlig hilsen

    Svar

Skriv et svar